Returns - Ruilen & Retourneren

INTERNATIONAL:

Not completely satisfied? Here’s How to Return or Exchange Your Le Petit Tom Item

We offer a returns policy if for any reason you change your mind with any item ( but excluding 50% outlet items and wholesale orders). We’re happy to refund your purchase subject to our terms and conditions.

( Belgium, EU and Rest of The World)

  • Returns have to be received within 30 days after arrival. Date of post stamp is binding.
  • If you are returning items for an exchange or refund first send an email to info@lepetittom.nl.  
  • If you would like an alternative item ( different size or color, etc.) please place a new order online now and return the original item(s ) to us for a refund.
  • Each item must be in its original condition with all of the labels attached.
  • Shoeboxes are considered a part of the item and need to be returned in original condition.
  • The parcel must contain a filled out return form and your invoice ( or copy). The parcel needs to be wrapped securely to make sure the items reach us undamaged.
  • Use our return address label below and add postage at your local post office.
  • Make sure you put your ( sender’s ) address on the label or parcel.
  • The customer is obliged to pay postage for any returns. We do not accept packages where the postage is unpaid.
  • Exchange? Need other size or color? Place new order online. You can immediately check availability. Your return will be refunded.
  • Your refund will be done within 30 days of arrival of your return.  Excluded for returns are 50% outlet items! 
  • For inquiries please email us info@lepetittom.nl

* Please note that items must be returned within 30 days of receiving * Exchange? Please place new order online

NEDERLANDS

Wij bieden u de mogelijkheid om uw product te retourneren. Gebruik hiervoor eenvoudig de bijgesloten Retourbon. Retouren dienen, binnen 30 dagen na ontvangst, ten aller tijden voor verzending aangemeld te worden op het volgende e-mailadres: info@lepetittom.nl vermeld hierbij het ordernummer in deze e-mail. Volg vervolgens de instructies op de Retourbon

Uitzondering hierbij zijn speciaal voor u geassembleerde producten of speciaal bestelde producten en groothandel orders. 

Goederen uit de Outlet ( = afgeprijsd voor 50% of meer ) mogen niet geruild of geretourneerd worden. Bij het toch retourneren, vervalt ieder recht en wordt het niet geaccepteerd. Bij het plaatsen van een bestelling bent u op de hoogte gesteld van deze uitzondering.

*Als je een bestelling hebt geplaatst van boven de € 100 en je geen verzendkosten hebt betaald, maar één of meerdere artikelen retour zend en het bestelbedrag daarmee onder de € 100 komt, worden de verzend- en handelingskosten van € 5,50 in mindering gebracht op het aankoopbedrag.

Het product kan alleen ongebruikt en in de originele verpakking geretourneerd worden. Zie voor meer informatie artikel 4 van onze algemene voorwaarden.

Hoe stuur ik een pakket retour?     How to return your parcel International? (please read  below)


NEDERLAND:

  • Herroeping : U heeft wettelijk 30 dagen het recht om uw bestelling of deel ervan te retourneren. U ontvangt uw geld terug als het aan de voorwaarden voldoet. ( uitgezonderd: Outlet items afgeprijsd voor 50% of meer worden niet geruild of geretourneerd)
  • Meld altijd eerst uw retour  aan via info@lepetittom.nl en informeer welke items je retourneert. Je ontvangt een automatisch antwoord met instructies om het meegeleverde return formulier te gebruiken.
  • Retourneer het item binnen de 30 dagen termijn voor een refund. Retourneringen die niet binnen de termijn zijn aangemeld en retour zijn, worden door ons niet geaccepteerd. Datum poststempel is bindend.
  • Outlet artikelen die voor 50% of meer zijn afgeprijsd, mogen niet retour of geruild!
  • Stuur uw faktuur ( of kopie) altijd mee terug, samen met volledig ingevuld return formulier.
  • Vul uw ordernummer in en kruis aan wat van toepassing.
  • Verzend items ongedragen en ongebruikt in originele verpakking met alle labels etc. eraan en adresseer het pakket.
  • Schoenendozen horen bij het product. Gebruik deze niet als verzendverpakking!  We zijn genoodzaakt dit in rekening te brengen. ( €7,50)
  • Breng het pakket naar het dichtsbijzijnde PostNL postkantoor of servicepoint en frankeer voldoende en bewaar het verzendbewijs wat u ontvangt bij afgifte goed. Retourkosten zijn altijd voor de klant. Aangetekend verdient aanbeveling. U bent ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor het retourneren van uw pakket.
  • Ruilen? Wenst u een andere maat of kleur? Plaats eenvoudig online een nieuwe bestelling en reken deze af. U kunt dan direct zien of de gewenste maat en kleur op voorraad is door op de maat te klikken. Voor het retour artikel ontvangt u uw geld terug.
  • Een terugbetaling ontvangt u binnen 30 dagen. 
  • Lees voor meer informatie art. 4 uit onze voorwaarden. Vragen? info@lepetittom.nl tel 0202620288 ma. t/ vr. tijdens kantooruren 

* Retourneren binnen 30 dagen na ontvangst * Ruilen? Nieuw artikel op lepetittom.nl bestellen


Ruilen? 

Als u ter vervanging een nieuwe levering wilt, bijvoorbeeld een artikel in een andere maat of kleur, dan kunt u op dezelfde manier dit nieuwe artikel via onze webwinkel bestellen. Zo ziet u gelijk of het artikel nog beschikbaar is. Wij raden u aan uw bestelling meteen te bevestigen, zeker als de voorraad nog maar gering is.

  1. Ruilen? Wenst u een andere maat of kleur? Vul dan de gewenste kleur en maat in het vak ‘Ruiling’ onderaan het formulier. Zodra de retour ontvangen is, sturen wij het Gratis naar u toe. (Gratis binnen Nederland) of plaats eenvoudig online een nieuwe bestelling en reken deze af. U kunt dan direct zien of de gewenste maat en kleur op voorraad is door op de maat te klikken. Voor de retour ontvangt u in dat geval een terugbetaling.

Annuleren


Annuleren van een online bestelling is niet mogelijk, daar het verzendproces direct begint na het plaatsen van een bestelling. U kunt gebruik maken van eventueel retourneren na ontvangst, als dat wenselijk is.


Garantie 

Op alle aanbiedingen en bestellingen zijn de algemene voorwaarden zoals vermeld op de website van toepassing. Wij staan in voor de bruikbaarheid en deugdzaamheid van het product. Bij een defect kan er beroep worden gedaan op wettelijke garantie. Indien het product niet voldoet aan de verwachtingen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Een defect product kan veroorzaakt worden door een productiefout en valt onder onze garantie. Indien redelijkerwijs mogelijk stuurt u de bijgeleverde retourbon of retourlabel mee met het teruggestuurde defecte product. Na de terugzending wordt er door ons bekeken of het product wegens een productie fout of wegens normale slijtage niet goed functioneert.

Wanneer er sprake is van een productiefout wordt u hier over bericht en wordt het verschuldigde bedrag zo snel mogelijk teruggestort of zorgen we, indien mogelijk, voor een vervangend artikel.

Wanneer het product defect is wegens normale slijtage kunnen wij dit helaas niet vergoeden. Klachten die wij niet kunnen vergoeden zijn;
- normale slijtage ( bijv. van zolen en hakken bij schoenen of onderzijde, riemen ed bij tassen ...)
- kale neuzen bij schoenen door normale slijtage van buitenaf ( denk hierbij ook aan babyschoenen en het kruipen van de baby, etc)
- beschadiging aan hiel
- door verkeerd of intensief gebruik veroorzaakte gebreken ( tassen, schoenen etc)
- afgeven van schoenen en kleding

 

Lees meer over Garantie : Guarentee & Warrenty